• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70924
+
-

تولید عسل کرمانشاه  به 4500 تن می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید عسل استان به 4500 تن برسد. به گزارش ایسنا «بهرام خانی» میزان تولید عسل استان در سال گذشته را 4هزار و 256 تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید عسل استان به 4500 تن برسد، ضمن این‌که در برنامه داریم این میزان را ظرف 3 سال آینده به 6 هزار تن برسانیم. 

وی با بیان این‌که مهر ماه هر سال کندوهای زنبورعسل سرشماری می‌شوند، گفت: بر اساس سرشماری مهر ماه سال گذشته در استان حدود 311 هزار کلنی زنبور عسل داریم که بالغ‌بر 307 هزار کندوی آنها مدرن و بقیه بومی هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر در استان 3هزار و 485 زنبورستان داریم و حدود 4 هزار نفر در حوزه زنبورداری شاغلند.  خانی گفت: بیشترین عسل استان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور تولید می‌شود، هرچند در بقیه شهرستان‌ها هم کم و بیش تولید عسل داریم.  

وی با اشاره به مرغوبیت بالای عسل تولیدی در استان کرمانشاه اضافه کرد: عسل تولیدی در استان به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی و جنگلی غنی و باغ‌های خوب جزو عسل‌های با بازارپسندی بالا محسوب می‌‌شود. این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان این‌که عسل تنها یکی از محصولات زنبور عسل است، گفت: زنبور عسل محصولات دیگری مثل ژل رویال دارد که 2 سال است در استان به صورت حرفه‌ای تولید صنعتی ژل رویال را آغاز کرده‌ایم، به نحوی که سال گذشته 33 کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شد.

 به گفته خانی سال گذشته 7هزار و 437 کیلوگرم گرده گل، بیش از 71 هزار کیلوگرم موم و 3هزار و 219 کیلوگرم برموم در استان تولید شد.  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ورود استان در حوزه پرورش ملکه افزود: امسال با توجه به تامین تسهیلات، توسعه واحدهای پرورش ملکه در استان را پیگیری می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید